Αναρτήθηκε από: primaryschdimitritsi | 29 Νοεμβρίου, 2008

σχόλια των παιδιών

Δείτε τις εντυπώσεις και σχόλια των παιδιών για τη μέχρι τώρα δουλειά τους στο έργο με τη μικρή σταγόνα Μαριλού.

κινούμενη εικόνα φτιαγμ�νη από τα παιδιά
κινούμενη εικόνα φτιαγμένη από τα παιδιά

 Δείτε το βίντεο με τις εικόνες από τη συνεργασία του Δημοτικού Σχολείου Δημητριτσίου Ελλάδας και του  Α΄ Δημοτικού Σχολείου Λατσιών Κύπρου στα πλαίσια του προγράμματος etwinning με το περιβαλλοντικό θέμα «μια σταγόνα ταξιδεύει».  Η συνεργασία αυτή κέρδισε τη 2η θέση στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό etwinning  το Φεβρουάριο 2009, και αφορά τα προβλήματα της μόλυνσης του νερού και της λειψυδρίας.

 


Σχόλια

  1. ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΚΟΠΙΑΣΑΝ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΑΥΤΟ,ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕ ΑΝΩΤΕΡΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΚΑΛΟΠΑΤΙΑ

  2. Τα ειλικρινά μου συγχαρητηρια στους καθηγητές που δημιούργησαν την πρωτοπόρα ιδέα, αλλά πολλά μπράβο στούς μαθητές τους που την υλοποίησαν με μοναδικό και εξαιρετικό αποτέλεσμα! Να είστε πάντα δημιουργικοί εξω από τα όρια του εκπαιδευτικού κατεστημένου και της χώρας μας.

  3. Μπράβο παιδιά πολύ ωραία και δημιουργικά αυτά που κάνατε στο σχολείο και η σελίδα σας πολύ κατατοπιστική. Μπράβο σας!

    Βάνα Βουρτσάκη

  4. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά και τους δασκάλους τους,γατί απέδειξαν ότι η αποφυγή της τετριμένης καθημερινής σχολικής πρακτικής ,είναι δυνατή μέσα από δημιουργικές και καινοτόμες δράσεις. Αποδεικνύεται στην πράξη οτι η κατάκτηση της γνώσης μπορεί να ξεφύγει από τα όρια του επιθυμητού και να καταστεί πραγματικότητα εφικτή και μάλιστα με παιχνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο. Παιδιά, περιμένουμε και άλλες ευχάριστες εκπλήξεις.

  5. Αγαπητοί συνάδελφοι,θερμά συγχαρητήρια σε μια προσπάθεια που ξεχώρισε,διακρίθηκε και βραβεύτηκε!Πετύχατε να διατρανώσετε το μήνυμα της ευαισθητοποίησης μικρών και μεγάλων στο σοβαρότατο πρόβλημα που ταλανίζει τον πλανήτη μας,εμπιστευόμενοι την κρίση και το ταλέντο των μαθητών σας που είναι αξιέπαινοι!Ας σταματήσει πλέον ο βιασμός της φύσης,αφού κι αυτή με τη σειρά της εκδικείται με το δικό της τρόπο.Ας ελπίσουμε οτι θα ακουστεί η φωνή σας σε όλους μας πριν γίνει κραυγή απελπισιίας .Ας πάψουμε να κωφεύουμε όλοι στο βαθμό που ευθύνεται ο καθένας,μετατοπίζοντας την ευθύνη στους άλλους.Επιτέλους οι ιθύνοντες ας δράσουν έγκαιρα,αποφασιστικά και όχι με ημιίμετρα,για να φτάνει δροσερή και καθάρια η κάθε σταγόνα…

  6. Η κυρίαρχη γνώμη λέει πως τα παιδιά δεν κάνουν τέχνη. Τα σχολικά εγχειρίδια των δασκάλων και άλλα βιβλία καλλιτεχνικής αγωγής ασχολούνται με το να παρουσιάσουν την ιστορία της τέχνης στα παιδιά η να χρησιμοποιήσουν καλλιτεχνικές μεθόδους για να διεγείρουν τη φαντασία τους, να δώσουν έναυσμα στη δημιουργικότητα τους, να τα βοηθήσουν να κοινωνικοποιηθούν. Όμως, στις μέρες μας δεδομένης της διεύρυνσης του όρου τέχνης σε τέτοιο βαθμό ώστε να συζητιέται πλέον τι δεν είναι κ όχι τι είναι τέχνη, και αποδεχόμενοι ότι χαρακτηριστικό της τέχνης είναι να αποτελεί μοναδικό σχόλιο του μυαλού πάνω στην ίδια του την αντιληπτική\αισθητηριακή διαδικασία με σκοπιμότητα στη γνωστοποίηση αυτού του σχολίου, η τέχνη μπορεί να παραχθεί και από παιδιά, από τη στιγμή που αρχίζουν να αντιλαμβάνονται και να διαχειρίζονται τα εκφραστικά μέσα που διαθέτουν. Φυσικά η παιδική τέχνη δε μπορεί να είναι αντικείμενο των κριτικών τέχνης των ενηλίκων.
    Πιστεύω πως αυτό το πρόγραμμα καταδεικνύει τα παραπάνω, μέσα στο πνέυμα της σημερινής εποχής.
    Συγχαρητήρια σε παιδιά και εκπαιδευτικό προσωπικό!

  7. Μια σταγόνα ταξιδεύει κι εμείς κοιμόμαστε.
    Άρθρο δημοσιευμένο στον «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟ», εφημερίδα της Κύπρου στις 22/2/2009 από τον δημοσιογράφο Π. ΘΕΟΧΑΡΙΔΗ

    ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ταξιδεύει. Είναι μια σταγόνα που για να το πούμε πιο σωστά, την ταξιδεύουν τα παιδιά και οι δάσκαλοι του Α’ Δημοτικού Λατσιών μέσα από το έργο τους, που διακρίθηκε στο μεγάλο και πρωτοποριακό δίκτυο συνεργασίας μέσω ίντερνετ, ευρωπαϊκών σχολείων «eΤwinning». Η διάκριση, δόθηκε στους Χρυσανθέα Παπακωνσταντίνου, του Α’ Δημοτικού Λατσιών και Ζαφείρη Ζαπρούδη, από το Δημοτικό Σχολείο Δημητριτσίου της Ελλάδας.
    Γι’ αυτό το έργο, τα παιδιά και των δύο σχολείων συνεργάστηκαν, πάντα μέσω του ίντερνετ, για τη συγγραφή και την παράσταση με μαριονέτες σχετικά με τα ταξίδια μίας σταγόνας βροχής, χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους, τη γνώση τους στους υπολογιστές και τα περιβαλλοντικά ζητήματα σχετικά με το νερό, π.χ. χρήση του νερού και μόλυνση των ποταμών/θάλασσας. Όπως χαρακτηριστικά είπε η κριτική επιτροπή αξιολογώντας το έργο αυτό, για παιδιά από 4-14 χρονών και αυτό σημειώστε το, θεώρησε ότι η βάση του έργου, ένα διεθνές θέμα, όπως το νερό, ενσωματωμένο με ένα διαπολιτισμικό θέμα, όπως τα παραμύθια, ήταν καινοτόμο και κατάλληλο. Η επιλογή του συνεργάτη είναι ιδιαίτερα κατάλληλη, αφού και οι δύο συνεργάτες μπορούν να προσεγγίσουν το θέμα με παρόμοιες ερωτήσεις. Ταυτόχρονα, το έργο χρησιμεύει ως καλό πρότυπο για διάφορες άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
    Αυτό το έργο, λένε οι ίδιοι οι μαθητές, έγινε από παιδιά της Κύπρου και παιδιά της Ελλάδας. Δούλεψαν μαζί ολόκληρη τη σχολική χρονιά γράφοντας πρώτα μια οικολογική ιστορία για το νερό, ζωγραφίζοντάς την, κάνοντας τα clipart που μπήκαν στο ηλεκτρονικό παραμύθι, τις κούκλες κουκλοθεάτρου και τα παιχνίδια. Όλες οι εργασίες που ετοιμάζονταν έμπαιναν στο ψηφιακό φόρουμ για να τις πάρει το άλλο σχολείο και να δουλέψει. Έτσι οι εργασίες όλες είναι κοινές, αφού περιέχουν δουλειές και των δύο σχολείων μέσα.
    Αφού όλα τα παιδιά είναι γραμμένα στο twinspace με δικό τους κωδικό μπορούσαν να επικοινωνούν με τους δασκάλους και των δύο σχολείων, οι οποίοι τους ανέθεταν δουλειές και μετά στον πίνακα ανακοινώσεων τους έστελναν πίσω σχόλια. Δούλεψαν με κέφι και ενθουσιασμό. Έκαναν νέους φίλους και έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για το έργο τους. Μέσα από αυτή τη στήλη, πολλές φορές δώσαμε παραδείγματα, προσπαθώντας να αφυπνίσουμε πολιτικούς, κυβερνητικούς και άλλους «αρμοδίους», για το πώς μπορεί η Κύπρος και ως οικονομία και ως κοινωνία να αναπτυχθεί ραγδαία και στις σωστές κατευθύνσεις. Αξιοποιώνταςτις τεχνολογίες του ίντερνετ, της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών. Όμως, ρίχνουμε αυγά σε τοίχους. Μες στην απογοήτευση όμως, έρχονται σαν ουράνιο τόξο τα παιδιά του Α’ Δημοτικού Σχολείου Λατσιών, να δείξουν ότι υπάρχει άλλη όψη του νομίσματος. Και να δώσουν και το κύριο περιβαλλοντικό τους μήνυμα. Μπράβο παιδιά. Και σας ευχαριστώ. Να δούμε, θα το πάρουν χαμπάρι οι «αρμόδιοι» να σας βραβεύσουν ή θα συνεχίσουν να κοιμούνται;


Σχολιάστε

Kατηγορίες